آثار راه یافته به دو بخش آزاد و فیلم های زیر ۲۵ سال، در نوزدهمین جشنواره فیلم تصویر معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اومافیلم، به نقل از جشنواره فیلم تصویر، اسامی فیلم های راه یافته به نوزدهمین دوره از جشنواره اعلام شدند، که در این بین، هفت مستند از اومافیلم به بخش مسابقه راه یافتند.
راه یافتگان به بخش فیلم های آزاد عبارتند از، مستند «یک کار نیمه مردانه» و مستند «جای نگرانی نیست»، به کارگردانی مسعود کارگر،
مستند «آخرین آرزوی سیروس» و مستند «پرویز خان»، به کارگردانی سجاد ترابی.
در بخش فیلم‌های مسابقه جوانان زیر ۲۵ سال نیز مستند «غذای خیابانی» و مستند «خلیفه قاسم»، به کارگردانی مهرداد خاکی و مستند «ماموریت یازدهم»، به کارگردانی علی احمدی به نمایش در می آیند.

مستند «یک کار نیمه مردانه»، به تصویر کشیدن حرفه آتش نشانی در ایران است، که تا همین چند وقت پیش حرفه ای کاملا مردانه محسوب می شد.اما اکنون کمی متفاوت تر از گذشته شده است. یک کار نیمه مردانه از لزوم حضور آتش نشانان خانم و مسائلشان صحبت می کند.
مستند «جای نگرانی نیست»، تاثیر سایت های زباله و دفن زباله‌ی استان مازندران بر جنگل ها و ساحل ها را به تصویر می‌کشد. «آخرین آرزوی سیروس»، شرح زندگانی سیروس قایقران، چهره ی ماندگار فوتبال ایران است. و «پرویز خان»، به ماجرای انصراف چهارده نفر از اعضای تیم ملی فوتبال و نگرانی ها از چگونگی حضور تیم ملی در جام ملت های ۱۹۸۸ دوحه اشاره می کند. مستند «غذای خیابانی»، روایتی از مشاغلی در حوزه ی غذای خیابانی است، که هرکدام با امکانات کم و فضایی متفاوت و خلاق، علی رغم مشکلات و درآمد محدود اقدام به راه اندازی این شغل کرده اند. «خلیفه قاسم»، روایتی است پرتره، از اوستا قاسم مهاجر افغانستانی، که به صنعتگری مشغول است. وی دستگاهی را ۱۵ سال پیش ابداع کرده که نه تنها سرعت کار برش قطعات فلزی را چندین برابر می کند، بلکه باعث افزایش رفاه و سلامت همکاران خود نیز می شود. مستند «ماموریت یازدهم» نیز، روایتگر رقابت فضایی آمریکا و شوروی حین جنگ سرد است.

نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، ۶ تا ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰، در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود‌.