دعوتید به کمیپن حفاظت از جنگل های نهارخوران گرگان

روابط عمومی موسسه اومافیلم، به همت انجمن علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، اولین اکران رونمایی از مستند «راش شرقی» را در هفته منابع طبیعی برگزار می نماید.

«راش شرقی»، علاوه برپرداخت به درختان هیرکانی جنگل نهارخوران گرگان، به احداث تلکابین گرگان نیز می پردازد.در این رونمایی، نقد و بررسی مستند، توسط اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در حوزه محیط زیست از جمله: دکتر دانه کار، دکتر اعتماد، دکتر عواطفی و مسعود کارگر کارگردان مستند انجام می پذیرد.

عده ای معتقند که احداث تلکابین گرگان، منجر به آسیب و قطع درختان چند میلیون ساله ی هیرکانی، واقع در جنگل نهارخوران خواهد شد و با وجود تلکابین در شهر رامسر، هیچ جاذبه ی گردشگری ای نخواهد داشت.

عده ی دیگری، از جمله مسئولین احداث تلکابین، معتقدند که تلکابین در نهارخوران و بازدید مردم از این موزه ی قدیمی باعث جذب گردشگر و ایجاد اشتغال برای جوانان این شهر خواهد شد و هیچ آسیبی به درختان وارد نخواهد شد.

در این اکران سعی خواهد شد راهی موثر در جهت حفاظت از این جنگل ها یافته شود. از این رو، حضور افراد با دیدگاه های مختلف، و ارائه بهترین راه حل به مسئولین احداث تلکابین و شهرداری گرگان، از مفاد زیادی برخوردار است.

این نشست که با دعوت از چهره های هنری و محیط زیستی صورت گرفته است، میزبان مسئولین، دانشجویان و تمامی دغدغه مندان محیط زیست خواهد بود.و سعی خواهد شد راهی موثر در جهت حفاظت از این جنگل ها یافته شود.

آئین رونمایی ازمستند «راش شرقی» در شانزدهم اسفندماه 1402، از ساعت 13، واقع در کرج، بلوار امام زاده حسن، دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، مرکز همایش‌های شهدای پردیس برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

ایمیل شما محفوظ خواهد ماند. موارد ضروری مشحص شده ند *

ارسال دیدگاه