تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی مستند کوتاه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند برای «حاج ابوالقاسم قناد و پسران»

 

به گزارش روابط عمومی اومافیلم، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی مستند کوتاه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند به مهرداد خاکی برای مستند «حاج ابوالقاسم قناد و پسران» اهدا شد.

این مستند به روایت داستان نقل پزی به نام حاج ابوالقاسم می پردازد و با اشاره به روایت کسب و کار این فرد، عاقبت این نوع مشاغل قدیمی را بررسی می کند و به تاریخچه ی نقل و نقل پزی اشاره می کند. حاج ابوالقاسم، ۱۲۰ سال پیش مغازه نُقل فروشی را تاسیس می کند، او هفت تُن نقل تولید می کرده و حتی نقل تولیدی را به کشور های اروپایی و خاور دور هم صادر می نموده. اما با گذر زمان و تغییر ذائقه مردم، این مغازه کم کم نُقل را کنار گذاشته و شروع به فروش شکلات و آبنبات های جدید می کند. پسران حاج ابوالقاسم نیز دیگر بُنیه قبل را برای کار کردن ندارند و نوه ها نیز مایل نیستند که در این شغل کار کنند و کارگرها هم این شغل را دوست ندارند. همه ی این مشکلات باعث شده که این شغل قدیمی با قدمتی ۱۲۰ ساله رو به زوال باشد.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند، شامگاه دوشنبه ۸ آذرماه با حضور مدیران رسانه ملی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.